måndag 20 april 2020

Mer jobb......eller merjobb......men nödvändigt....:)!

När jag höll på och kröp i kistbänken så kommer man nära självlänsarna, eller rättare sagt den ena, och när jag tog tag i den för att förflytta mig lite så lät det lite "klock,klock"......hmm…! Det var inte handtaget till kulventilen som lät utan....."klock, klock" när man tog tag i slangen som förbinder genomföringen från sittbrunn ner till kulventilen och rörde på hela alltihop. Ingen stor rörelse men ändå......hmmm...merjobb med andra ord. Dessa är de två genomföringar som jag inte har bytt och nu när tanken är borta så passade det med andra ord utmärkt......mer krypande :)



Dremel med liten kapskiva, hammare och stämjärn och huggmejsel fungerar utmärkt. Bra tips är dock att slipa lika många skåror till, vilket jag gjorde innan jag använde stämjärnet/huggmejseln, det går betydligt lättare att få den bitarna då.



Tog lite mer bilder nere från kistbänken....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar