onsdag 13 maj 2020

Saphira är nu såld

Annonsen på Blocket är nu borttagen och slutdetaljerna är kvar att lösa.

Samtidigt är det ju dags att tänka framåt för mig. Helst så vill jag ju inte vara utan båt till sommaren, men är samtidigt beredd på att vänta in rätt båt i rätt skick och med en nyare motor.

Jag är väldigt förtjust i Peter Norlins båtar, så just nu ligger en Albin Alpha eller en Avance 33 högst upp på min önskelista.


Hittade denna bild på nätet.

Alphan lockar med att den är mindre, nättare än Novan men samtidig verkar den ha en bra sittbrunn, hyfsade innerutymmen och ståhöjd vilket är viktigt......och självklart så verkar den segla bra.

Avance 33 snubblade jag över en annons på Blocket och jag gillar linjerna. Jag har ju själv seglat långsmalt förut (Rival 22) och det är något speciellt med detta som lockar. Vad jag nu har hört så skall även denna båt ha ståhöjd för mig. Den på Blocket får jag förhoppningsvis komma och titta på.

Så känner ni som läser detta någon som möjligtvis har någon av dessa båtar som kan tänkas vara till salu. Det kanske finns någon därute som vill sälja sin båten i lugn och ro utan "visar-stressen" och vill veta att den kommer till ett hem där den tas omhand.

Tveka inte om att höra av er i så fall.

Med vänlig hälsning. Patrik 070-370 77 82

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar